Palestinska myndighetens TV: ”Döda judarna”

Palestinian Media Watch rapporterar att palestinska myndighetens tv-kanal PA-TV sänt en fredagsbön med grova utfall mot judar:

The Prophet says: ’You shall fight the Jews and kill them, until the tree and the stone will speak and say: ‘Oh Muslim, Oh servant of Allah’ – the tree and the stone will not say, ‘Oh Arab,’ they will say, ‘Oh Muslim’. And they will not say, ‘Where are the millions?’ and will not say, ‘Where is the Arab nation?’ Rather, they will say, ‘Oh Muslim, Oh servant of Allah – there is a Jew behind me, come and kill him.’

Om detta stämmer bör svenska myndigheter ställa palestinska myndigheten till svars. Eller är det OK att vi ger miljoner i bistånd till en organisation som uppmanar till mord på judar?

Via Elder of Ziyon.

Comments 40

  1. Adler wrote:

    ”The Prophet says: ’You shall fight the Jews and kill them, until the tree and the stone will speak and say: ‘Oh Muslim, Oh servant of Allah’ – the tree and the stone will not say, ‘Oh Arab,’ they will say, ‘Oh Muslim’. And they will not say, ‘Where are the millions?’ and will not say, ‘Where is the Arab nation?’ Rather, they will say, ‘Oh Muslim, Oh servant of Allah – there is a Jew behind me, come and kill him.’”

    Ecstasy har fÃ¥tt en hÃ¥rd konkurrent – Islamism.

    Supersjukt.

    Posted 02 Feb 2010 at 8:49
  2. Santiago wrote:

    Ortodox judendom är nog den starkaste konkurrenten…

    Like the best Chabad-Lubavitch rabbis, Manis Friedman has won the hearts of many unaffiliated Jews with his charismatic talks about love and God; it was Friedman who helped lead Bob Dylan into a relationship with Chabad.

    But Friedman, who today travels the country as a Chabad speaker, showed a less warm and cuddly side when he was asked how he thinks Jews should treat their Arab neighbors.

    ”The only way to fight a moral war is the Jewish way: Destroy their holy sites. Kill men, women and children (and cattle),” Friedman wrote in response to the question posed by Moment Magazine for its ”Ask the Rabbis” feature.

    Friedman argued that if Israel followed this wisdom, there would be ”no civilian casualties, no children in the line of fire, no false sense of righteousness, in fact, no war.”

    ”I don’t believe in Western morality,” he wrote. ”Living by Torah values will make us a light unto the nations who suffer defeat because of a disastrous morality of human invention.”
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/1091469.html

    Posted 02 Feb 2010 at 13:18
  3. A-K Roth wrote:

    Det finns dårar bland alla folk och de flesta religioner, Santiago, judendomen inte undantagen. Men frågan handlar om att detta om att döda judar fördes ut i palestinska myndighetens tv-kanal, alltså sanktionerat av PA, en auktoritet som sponsras stort av svenska skattebetalare. Kan du hålla dig till den frågan?

    Posted 02 Feb 2010 at 13:25
  4. Santiago wrote:

    Det finns dårar bland alla folk och de flesta religioner, Santiago, judendomen inte undantagen. Men frågan handlar om att detta om att döda judar fördes ut i palestinska myndighetens tv-kanal, alltså sanktionerat av PA, en auktoritet som sponsras stort av svenska skattebetalare. Kan du hålla dig till den frågan?

    Jo visst kan jag det, IDF aka ”världens mest moraliska armé” kan väl räknas vara sanktionerade av staten Israel? En stat som vi har fulla diplomatiska kontakter med och som fÃ¥r ekonomiskt stöd av bla USA. Och som Fredrick federley och Erik Svansbo sponsrar rent ekonomiskt

    An overview of some of the army rabbinate’s publications made available during the fighting reflects the tone of nationalist propaganda that steps blatantly into politics, sounds racist and can be interpreted as a call to challenge international law when it comes to dealing with enemy civilians.

    Haaretz has received some of the publications through Breaking the Silence, a group of former soldiers who collect evidence of unacceptable behavior in the army vis-a-vis Palestinians. Other material was provided by officers and men who received it during Operation Cast Lead. Following are quotations from this material:

    ”[There is] a biblical ban on surrendering a single millimeter of it [the Land of Israel] to gentiles, though all sorts of impure distortions and foolishness of autonomy, enclaves and other national weaknesses. We will not abandon it to the hands of another nation, not a finger, not a nail of it.” This is an excerpt from a publication entitled ”Daily Torah studies for the soldier and the commander in Operation Cast Lead,” issued by the IDF rabbinate. The text is from ”Books of Rabbi Shlomo Aviner,” who heads the Ateret Cohanim yeshiva in the Muslim quarter of the Old City in Jerusalem.

    The following questions are posed in one publication: ”Is it possible to compare today’s Palestinians to the Philistines of the past? And if so, is it possible to apply lessons today from the military tactics of Samson and David?” Rabbi Aviner is again quoted as saying: ”A comparison is possible because the Philistines of the past were not natives and had invaded from a foreign land … They invaded the Land of Israel, a land that did not belong to them and claimed political ownership over our country … Today the problem is the same. The Palestinians claim they deserve a state here, when in reality there was never a Palestinian or Arab state within the borders of our country. Moreover, most of them are new and came here close to the time of the War of Independence.”

    The IDF rabbinate, also quoting Rabbi Aviner, describes the appropriate code of conduct in the field: ”When you show mercy to a cruel enemy, you are being cruel to pure and honest soldiers. This is terribly immoral. These are not games at the amusement park where sportsmanship teaches one to make concessions. This is a war on murderers. ‘A la guerre comme a la guerre.’”
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/1058758.html

    Och jag tror inte jag behöver redogöra vad ”the military tactics of Samson and David” gentemot filistéerna gick ut pÃ¥…

    Jag litar på att ni är tillräckligt väl bevandrade i Gamla Testamentet för det

    Posted 02 Feb 2010 at 13:34
  5. Adler wrote:

    Santiago:

    Gå och prata med en darrande sten, de kanske ger gehör för ditt dravel.

    Posted 02 Feb 2010 at 14:41
  6. Santiago wrote:

    Lite mer exempel, det religiösa regeringspartiet Shas grundare och tillika spirituella ledare uttryckte sig på det här kärnfulla sättet:

    The spiritual leader of Israel’s ultra-orthodox Shas party, Rabbi Ovadia Yosef, has provoked outrage with a sermon calling for the annihilation of Arabs.
    ”It is forbidden to be merciful to them. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable,” he was quoted as saying in a sermon delivered on Monday to mark the Jewish festival of Passover.

    Rabbi Yosef is one of the most powerful religious figures in Israel, He is known for his outspoken comments and has in the past referred to the Arabs as ”vipers”.

    Through his influence over Shas, Israel’s third largest political party, he is also a significant political figure.

    As founder and spiritual leader of the political party Shas, Rabbi Yosef is held in almost saintly regard by hundreds of thousands of Jews of Middle Eastern and North African origin.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1270038.stm

    Detta är alltsÃ¥ grundaren och den religiösa ledaren av ett parti som innehar 4 ministerposter…

    Betyder inte det att vi bör ställa den israeliska regeringen till svars?

    Posted 02 Feb 2010 at 14:47
  7. Santiago wrote:

    Ännu ett exempel pÃ¥ den ortodoxa judendomen sÃ¥ som den predikas främst bland bosättare pÃ¥ dom ockuperade omrÃ¥dena…

    Islamism och ortodox judendom skiljer sig inte Ã¥t sÃ¥ mycket…

    Just weeks after the arrest of alleged Jewish terrorist, Yaakov Teitel, a West Bank rabbi on Monday released a book giving Jews permission to kill Gentiles who threaten Israel.

    Rabbi Yitzhak Shapiro, who heads the Od Yosef Chai Yeshiva in the Yitzhar settlement, wrote in his book ”The King’s Torah” that even babies and children can be killed if they pose a threat to the nation.

    Shapiro based the majority of his teachings on passages quoted from the Bible, to which he adds his opinions and beliefs.

    ”It is permissable to kill the Righteous among Nations even if they are not responsible for the threatening situation,” he wrote, adding: ”If we kill a Gentile who has sinned or has violated one of the seven commandments – because we care about the commandments – there is nothing wrong with the murder.”

    Several prominent rabbis, including Rabbi Yithak Ginzburg and Rabbi Yaakov Yosef, have recommended the book to their students and followers.
    http://www.haaretz.com/hasen/spages/1126890.html

    Posted 02 Feb 2010 at 15:00
  8. ג ‘ון wrote:

    Nå. Nu är det inte Shas och andra ultraortodoxa som styr massmedia i israel.
    Israel har en fri press och radio-TV där rasism inte tillåts.
    Numer har regeringen utfärdat en lag om att Nakban skall stå i israeliska skolböcker.
    detta till skillnad från hos både PA och Hamas där judehatet är officiellt sanktionerat i regeringsstyrda massmedia och skolböcker, Förintelsen ofta förnekas och där arvet från Palestinaarabernas samarbete med Nazityskland fortfarande finns.

    Dessutom refererar Maestro som vanligt till en lögnaktig källa; Shas är inte Israels tredje största parti utan det femte.

    /BR

    Posted 02 Feb 2010 at 15:44
  9. Santiago wrote:

    Shas är inte Israels tredje största parti utan det femte.

    Likväl ingår partiet i regeringen och innehar ministerposter.

    Bör inte den israeliska regeringen ställas till svars för det?

    Posted 02 Feb 2010 at 15:48
  10. ג ‘ון wrote:

    Varför ljuger du om Shas storlek, Santiago.
    jag vet svaret men vill gärna höra ditt också och varför ignorerar du den officiellt sanktionerade antisemitismen i Gaza, Västbanken och resten av arabvärlden.

    Du förstår att i en pluralistisk demokrati som Israel kommer det alltid att finnas extrema rörelser, precis som din neofascistiska i Sverige.
    I arabvärlden (större delen av den iaf.) så är det regimen som officiellt predika judehat i media och skolböcker.
    Du förstår inte skillnaden, nej.
    /BR
    /BR

    Posted 02 Feb 2010 at 15:56
  11. Santiago wrote:

    I arabvärlden (större delen av den iaf.) så är det regimen som officiellt predika judehat

    Och Shas är medlemmar i den israeliska regeringen, och predikar officiellt arabhat…

    Posted 02 Feb 2010 at 16:35
  12. Sophia B wrote:

    Manuell pingback: http://www.dexion.org/2010/02/02/judeutrotning-pa-programmet/

    Posted 02 Feb 2010 at 16:58
  13. Nick wrote:

    Santiago, Haaretz & BBC redaktioner är rabiata kritiker av sionism från vänster. Har du inga andra referenser, så spara tangentbordet. Dina referenser höjer inte din trovärdighet.

    Posted 02 Feb 2010 at 17:14
  14. ClaesW wrote:

    Det är ganska tungt när BBC inte duger som referens… man undrar vad som duger för Nick?

    Posted 02 Feb 2010 at 17:38
  15. Santiago wrote:

    Det är ganska tungt när BBC inte duger som referens… man undrar vad som duger för Nick?

    Tja, förmodligen samma källor som Svansbo använder sig av. Dvs neutrala och objektiva sidor som Palestinian Media Watch, Elder of Ziyon och Fred i Mellanöstern.

    Posted 02 Feb 2010 at 18:58
  16. Adler wrote:

    Skillnaden mellan Torah och Koranen är dock att islamisterna försöker ge den auktoritet över västerlänningar i städer såsom Malmö och London (Listan kan göras längre ändå).

    Posted 02 Feb 2010 at 19:05
  17. Santiago wrote:

    Och ortodoxa judar försöker ge torah autoritet över alla icke-judar…

    ”It is permissable to kill the Righteous among Nations even if they are not responsible for the threatening situation,” he wrote, adding: ”If we kill a Gentile who has sinned or has violated one of the seven commandments – because we care about the commandments – there is nothing wrong with the murder.”

    HÃ¥ller du med Adler?

    Posted 02 Feb 2010 at 19:25
  18. Santiago wrote:

    Numer har regeringen utfärdat en lag om att Nakban skall stå i israeliska skolböcker.

    Här ljuger faktiskt BR helt utan skam. Det är faktiskt så att det förhåller sig precis tvärtom. Hebreiska skolböcker har aldrig berört Nakban och fördrivningen av palestinier från sina hem. Nu förbjuds även arabiska skolböcker från att nämna den

    Israel’s education ministry is to drop from an Arabic language textbook a term describing the creation of the state of Israel as ”the catastrophe”.

    The Arabic word ”nakba” has been used with Israeli-Arab pupils since 2007. It does not appear in Hebrew textbooks.

    Education Minister Gideon Saar said no state could be expected to portray its own foundation as a catastrophe.

    Israeli Arab MP Hana Sweid called the move an attack on Palestinian identity and collective memory.

    The passage in question, which occurs in one textbook aimed at Arab children aged eight or nine, describes the 1948 war, which followed Israel’s creation, in the following terms: ”The Arabs call the war the Nakba – a war of catastrophe, loss and humiliation – and the Jews call it the Independence War.”

    The sentence was introduced when Yuli Tamir of the centre-left Labour party was education minister.

    Ms Tamir’s successor in Benjamin Netanyahu’s right-wing administration, Mr Saar, said: ”There is no reason that the official curriculum of the state of Israel should present the establishment of the state as a ‘holocaust’ or ‘catastrophe’.”

    Mr Saar added that state education for children was not supposed entail the de-legitimising of that state.

    ”Including the term in the official curriculum of the Arab sector was a mistake, a mistake that will not repeat itself in the new curriculum, which is currently being revised,” he concluded.

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/8163959.stm

    Posted 02 Feb 2010 at 19:32
  19. ג ‘ון wrote:

    Nej. För den enda katastrof som uppstod var den som araberna själva framkallade genom sin terrorism mot judiska samhällen och sitt samarbete med Hitlertyskland.

    Uppgiften om Nakba infördes i de arabiskspråkiga läroböckerna 2007 och är nu äntligen på väg att tas bort.
    Det finns ingen anledning för Israel att låta statens födelse beskrivas som en katastrof i landets läroböcker.
    /BR

    Posted 02 Feb 2010 at 19:41
  20. ג ‘ון wrote:

    Terrorn i mandatet Palestina inleddes med en arabisk massaker på judar i Hebron 1929.
    Deir Yassin var ett slag som araberna i vanlig ordning förlorade.
    /BR

    Posted 02 Feb 2010 at 20:45
  21. Adler wrote:

    ג ‘ון min demokratiske broder, glöm inte de simultanta massakrarna i Safed, Jerusalem & Motza, samma år.

    ”Itbach Al Yahood” var skallropen som ekade i dessa städer 1929.

    Posted 02 Feb 2010 at 20:55
  22. Erik Svansbo wrote:

    Santiago, du får lov att korta ned dina inklistrade citat. Räcker med källan och något kort och kärnfullt du vill citera.

    Utöver det så raderar jag de inlägg som innehåller för mycket israelhat. Jag tillhör dem som anser att besinningslöst israelhat är att likställa med antisemitism och det tillåter jag inte här på bloggen.

    Det gäller för Bulten, ClaesW, Jan E, Maestro och alla ni andra israelhatare som samlas här. Min blogg verkar vara som en magnet för brunvänstern på nätet.

    Posted 02 Feb 2010 at 22:15
  23. Bulten i Bo wrote:

    Slut med länkning till Haaretz och BBC alltså?

    Posted 02 Feb 2010 at 22:19
  24. Santiago wrote:

    Erik Svansbo raderar kommentarer som varken han eller hans israelvänner förmår kommentera.

    Ni är faktiskt riktigt riktigt pinsamma…

    Posted 02 Feb 2010 at 22:22
  25. ג ‘ון wrote:

    Såvitt jag kan se har inte Erik förbjudit länkar.
    Däremot betackar han sig, precis som många andra av oss här för den enfaldige antisemitens Santiago milslånga citat.
    Santiago har väl inte svårt för att kondensera text väl?

    Visst verkar din blogg tilldragande för alla de antisemiter och Israelhatare som inte vill sig sprida sin dynga på liksinnades bloggar för att de där skulle drunkna i massan av samma innehåll och konsistens.
    /BR

    Posted 02 Feb 2010 at 22:27
  26. Individen wrote:

    Santiago:

    Har du överhuvudtaget någonting att säga om det som denna postning faktiskt handlar om?

    Posted 03 Feb 2010 at 9:47
  27. A-K Roth wrote:

    Santiago, försöker igen:

    Men frågan handlar om att detta om att döda judar fördes ut i palestinska myndighetens tv-kanal, alltså sanktionerat av PA, en auktoritet som sponsras stort av svenska skattebetalare. Kan du hålla dig till den frågan?

    Att du inte svarar betyder…? Du vill att Sverige – med svenskars skattepengar – sponsrar en auktoritet som pÃ¥ sin officiella tv-station talar om att döda judar? Gillar deras budskap?

    Posted 03 Feb 2010 at 12:59
  28. Santiago wrote:

    Jo, jag kan faktiskt hålla mig till den frågan.

    Och min inställning är att det är hyckleri av grövsta sort när den frågan ställs av en person som sponsrar både IDF och den israeliska regeringen när såväl IDF:s prästerskap och ett av regeringspartierna talar om att döda araber.

    Posted 03 Feb 2010 at 14:39
  29. ג ‘ון wrote:

    I Krig dödar man Santiago utan att det är ett brott.
    I alla länder i krig uppmanar regeringen sina trupper att ta kål på fienden och militärpräster ber för seger.
    Inget konstigt i det.
    Och Santiago är en antisemit som lägger ner så stor möda på att kritisera en demokrati på ett så oproportionerligt sätt.
    Det följer av EU´s definition av antisemitism.

    http://fra.europa.eu/fraWebsite/material/pub/AS/AS-WorkingDefinition-draft.pdf

    /BR

    Posted 03 Feb 2010 at 15:50
  30. Individen wrote:

    Santiago:

    Ditt krumbuktande är minst sagt lamt.
    Du skriver:
    ”Jo, jag kan faktiskt hÃ¥lla mig till den frÃ¥gan.”

    Eeeh…nej, det kan du uppenbarligen inte.
    Du berättar vad du tycker om att Svansbo väcker frÃ¥gan om PA:s hets. Och det var ju liksom inte det jag undrade om….

    Så ett nytt försök:

    Jag ställer frågan till dig (tänk bort Svanbo nu):

    Vad anser du om att den palestinska myndigheten sänder program som hetsar till att döda judar?

    Om du undrar så har jag aldrig sponsrat IDF.
    Ser fram emot ett rakt svar eller en ny infallsrik variant i det fega krumbuktandets ädla konst ;-)

    Posted 03 Feb 2010 at 16:03
  31. ג ‘ון wrote:

    Hoppsan. Jag glömde visst ett kommatecken i inlägg #31.
    /BR

    Posted 03 Feb 2010 at 17:50
  32. Santiago wrote:

    I Krig dödar man Santiago utan att det är ett brott.
    I alla länder i krig uppmanar regeringen sina trupper att ta kål på fienden och militärpräster ber för seger.
    Inget konstigt i det.

    Jo för normalt funtade människor är det faktiskt jävligt konstigt när regeringspartier och militärpräster uppmanar sina trupper att döda civila och förinta hela folkgrupper…

    Om du inte ser något konstigt med det så borde du inte heller se nåt konstigt med fredagsbönen som den palestinska tv-kanalen sände

    Posted 03 Feb 2010 at 19:57
  33. ג ‘ון wrote:

    Du förstår Santiago att i Gaza exempelvis så är Hamas definitionsmässigt brottslingar mot krigets lagar.
    Civila (ingen uniform, inga förbandsinsignier) som strider utgör folkrättsbrott och bör givetvis dödas precis som uniformerade soldater.
    Ingen i Israel (förutom enstaka stollar som motsvarar dig) har uppmanat till folkmord.
    Eller anser du också att KKK är detsamma som det officiella USA?
    Den palestinska myndigheten däremot, precis som Hamas och hezbullah fortsätter bara på sitt track record från arabernas samarbete med Hitlertyskland under WW II.
    SÃ¥ de har redan bevisat att de menar allvar med sitt judehat.
    Förstår du skillnaden, Santiago?

    /BR

    Posted 04 Feb 2010 at 7:36
  34. Individen wrote:

    Santiago:

    Du flyr undan grundfrågan här Santiago.
    Du har inte i något av dina inlägg berört ämnet för postningen. Inte ens en rak och enkel fråga klara du av att svara på. Patetiskt.
    Jag undrar om du på allvar tror att det gagnar dig och din sak?

    Naturligtvis är ett uteblivet svar också ett svar. Med den nackdelen, för dig, att du lämnar fältet fritt för allehanda spekulationer om din moraliska kompass.

    Jag tycker Santiago har diskvalificerat sig för fortsatt deltagande i diskussionen.

    Att åtminstone hyggligt försöka hålla sig till ämnet är det minsta man kan begära.

    Posted 04 Feb 2010 at 9:24
  35. Santiago wrote:

    Eller anser du också att KKK är detsamma som det officiella USA?

    Hade KKK ingått i den amerikanska regeringen hade dom varit en del av det officiella USA

    Ingen i Israel (förutom enstaka stollar som motsvarar dig) har uppmanat till folkmord.

    FrÃ¥gan är dÃ¥ varför Israel lÃ¥ter dess en staka stollar blir medlemmar i regeringen och anställas som militärpräster…

    Posted 04 Feb 2010 at 11:15
  36. ג ‘ון wrote:

    Det är som bekant inte förbjudet i Sverige för kommunister att bli anställda i Försvarsmakten och uppenbarligen inte att delta i en regeringsbildning.
    Domedagspredikande fältpräster saknas f.ö. inte i den svenska armén heller.
    Det vet jag av egen erfarenhet.

    Det är enbart stollar som Santiago som inte förstår sig på den pluralism i åsikter som genomsyrar en demokrati.
    Det blir nog lätt så för antidemokrater.

    Dessutom måste man sätta sig in det israeliska samhället för att förstå de politiska balanser som finns och som ofta kräver oheliga allianser för regeringsduglighet.
    Inte ens Shas har den uppfattning som Santiago citerade som officiell ståndpunkt, lika lite som Kubabeundraren Kalle Larsson i V är representativ för hela V.

    Sådana fakta saknas också i antidemokratens Santiago begreppsvärld där han förstår enbart hur enpartistater fungerar.

    Den som i arabvärlden öppet skulle hävda judars likaberättigande med araber skulle med stor sannolikhet få det hett om öronen och i själva verket åtnjuter de israeliska araberna en levnadsstandard och demokratiska fri och rättigheter som är okända i arabvärlden.

    /BR

    Posted 04 Feb 2010 at 12:55
  37. EL wrote:

    27. A-K Roth

    ”Men frÃ¥gan handlar om att detta om att döda judar fördes ut i palestinska myndighetens tv-kanal..”
    För att inte tala om vidriga program som sänds på andra muslimska kanaler! Man visar hur judar mördar och tömmer sina offer på blod, hur de tar ut ögonen för att sen transplantera dem etc etc. Det fnns ingen ände på den sjuka fantasin.
    Även i barnprogrammen ältas judehat.
    Santiago kan säkert nämna några israeliska kanaler som hänger sig åt dylik dynga.

    Posted 04 Feb 2010 at 13:45
  38. A-K Roth wrote:

    Santiago, du har just visat att du inte kan hålla dig till detta:

    ”…frÃ¥gan handlar om att detta om att döda judar fördes ut i palestinska myndighetens tv-kanal, alltsÃ¥ sanktionerat av PA, en auktoritet som sponsras stort av svenska skattebetalare…”

    Du är duktig på att fly, Santiago. Men visst, bättre fly än illa fäkta. Och du fäktar illa och ohederligt. Inte en enda liten, liten syn på PAs agerande och att svenska skattepengar sponsrar grupper som uppmanar till folkmord?

    Posted 04 Feb 2010 at 14:18
  39. lubbe ferrysson wrote:

    Santiago skriver: Erik Svansbo raderar kommentarer som varken han eller hans israelvänner förmår kommentera.

    Förklaringen kan vara enkel, troligen är ingen av närvarande Israel- och demokrativänner psykiatriker.

    Santiago skriver: Hade KKK ingått i den amerikanska regeringen hade dom varit en del av det officiella USA

    Helt rätt, dessutom skulle KKK visa att de betraktade uttrycket demokrati på mera civiliserat sätt än Hamas eller dina kommunistiska favoriter. Efter sista val i Gazaremsan lyckades Hamas utrota alla anhängare till Abbas som inte satte sig i säkerhet i Israel. Och du är säkert välinformerad hur ”demokrati” fungerar i rödingträsken runt om i världen.

    Posted 04 Feb 2010 at 22:42
  40. EL wrote:

    34. Individen

    ”Jag tycker Santiago har diskvalificerat sig för fortsatt deltagande i diskussionen.”

    Jag röstar med dig! Israelhat hör inte hemma här.

    Posted 04 Feb 2010 at 23:46