Jag är en av de många drabbade av Comhems totala haveri igårkväll. Internet fungerade inte, men jag kunde se på mitt kabelmodem att även telefoni var dött.
Kundtjänst fungerade inte och hemsidan fungerade inte heller. För att veta om fler än jag hade problem gick jag in på twitter och fick där den senaste informationen. En sökning på comhem returnerade mååånga frustrerade kunder. Och jag fick den info jag behövde.
Eftersom jag är en web 2.0-fanatiker så överstegs nästan min frustration att vara utan internet av att se comhems varumärke vittra sönder i realtid.
Comments 6
SvD citerar Svansbo?
http://www.svd.se/nyheter/artikel_2847807.svd
Posted 06 Maj 2009 at 23:42 ¶Det stämmer! Tack för tipset
Posted 07 Maj 2009 at 6:32 ¶Hej Erik,
Vill börja med att be om ursäkt för problemen och avbrottet i tisdags. Mer information om vad som hände och vad vi gör framöver hittar du här: http://comhem.se/portal/comhem/kundservice_start.
Närvaron på Twitter är en del i vår långsiktiga kommunikation och nu finns jag på http://twitter.com/ComHemAB för att lyssna, informera och vägleda.
Med vänliga hälsningar,
Samuel Garlöv
Posted 07 Maj 2009 at 12:20 ¶Com Hem
Jaha, hur kan vara ”en web 2.0-fanatiker så överstegs nästan min frustration att vara utan internet ” utan ha dubbla (olika) internetleverantörerer som backup?
Så här har jag gjort.
Posted 07 Maj 2009 at 19:03 ¶Fast web: Bredbandsbolaget.
Mobil web: Iphone/Telia Isurf.
Samuel: Kul att ni ber om ursäkt, vore ännu roligare om man fick någon kompensation.
Jo, jag vet att ni finns på twitter. Synd att ni var för sent ute, @comhem var före.
Dannie: Jag har faktiskt två linor plus surf på telefonen…
Posted 10 Maj 2009 at 17:57 ¶Comhem är ett riktigt oseriöst företag. Där jag bor har jag tyvärr inget alternativ, annars hade jag bett det dra åt h*lvete omedelbart.
För dem som har problem med Comhem rekommenderar jag att ta direktkontakt med chefen för deras kundtjänst istället för att sitta och traggla med handläggare:
Eva Ståhl
Posted 28 Maj 2010 at 14:08 ¶eva.stahl@comhem.com