Heder till Ohly? Jinge länkas fortfarande

Jag håller med Ingerö, visst är det bra att Lars Ohly är självkritisk och faktiskt erkänner att Jinges blogg innehåller antisemitiska inlägg. Jag tycker att Lars Ohlys ord är ärliga.

Men varför är Jinge fortfarande kvar i ”bloggvänstern” på vänsterpartiets förstasida?

Comments 62

  1. Micke wrote:

    Det är många som länkar till Carl Bildt trots att han inte även sedan han uppmärksammmats om saken inte tog bort inlägg på hans blogg som förespråkade utrotning av muslimer.

    Hur ställer du dig till det ?

    Posted 28 Feb 2009 at 13:49
  2. A-K Roth wrote:

    Och här har vi en Wild and Crazy jinge-supporter, en helt vanlig Svensson som går bärsärkagång:

    http://biologyandpolitics.blogspot.com/

    :)

    Posted 28 Feb 2009 at 14:34
  3. JohannaV wrote:

    Tack A-K, det var det mest skojigt rabiata jag läst på länge!

    Posted 28 Feb 2009 at 15:24
  4. BR wrote:

    Jinge modererar vartenda ord på sin blogg och har tid till det, pensionär som han är, medan Carl Bildt har ett arbete som Utrikesminister att sköta och bloggar/läser sin blogg när han hinner.
    Bildt bjuder dessutom inte in arabhatare att gästblogga medan Jinge gladeligen låter lasse Willhelmsson utbreda sig om judiska konspirationer.

    /BR

    Posted 28 Feb 2009 at 16:16
  5. Bulten i Bo wrote:

    Om det inte vore för den efterblivna judiska kulturen skulle vi slippa sådana här pseudodebatter!

    Posted 28 Feb 2009 at 16:24
  6. Olaus Petri wrote:

    Jag håller med Classe, Micke, Santa och Bulten! Ohly är en klassförrädare av rang. Det finns inget antisemistisk överhuvud taget på Djingis blog, bara saklig kritik som problematiserar den judeoamerikanska imperialismen och dess förtryckande strukturer.

    Ohly är en högertomte!

    Posted 28 Feb 2009 at 16:44
  7. A-K Roth wrote:

    Ja, Johanna. Märkligt att man kan hålla med Svensson om biologien medan hans politik är helt urflippad. Skriver beundrande om Chavez också, gång på gång på gång. Oh Holy Hugo! Den indoktrinerade professorn i Lund. Modererar sin blogg precis som jinge. :)

    Varför kan Erik Svensson inte bara skriva om biologi och Jan-Inge Flücht fotografera fåglar? Dom skämmer ju ut sig! :(

    Undrar vad våran egen twisted trickster BiB länkar till? Ids man ta en titt eller är det samma gamla? :)

    Posted 28 Feb 2009 at 16:56
  8. BR wrote:

    Satir funkar bara när man vet att författaren av den inte hyser de åsikter som han/hon satiriserar över.
    Jag håller med OP.
    Ohly är en högeravvikare när han tar avstånd från den stringenta kritik av den judeo-amerikanska världskonspirationen med 9/ll som paradexempel, som omedicinerad levereras hos Jinge.
    /BR

    Posted 28 Feb 2009 at 18:05
  9. Olaus Petri wrote:

    @BR

    Eller för att tala med Classe och Micke: Ohly har blivit islamofob, kanske till och med fascist och rasist.

    Men tänk vad trevligt det skulle vara om Holy-ohlys klarsynta iakttagelser faktiskt öppnar upp ögonen på Classe, Micke, Bulten och Santa?

    Posted 28 Feb 2009 at 18:41
  10. Adler wrote:

    Istället för att predika för kören bör Ohly rikta kritiken direkt till sina partikamrater.

    Posted 28 Feb 2009 at 19:57
  11. Olaus Petri wrote:

    Visst Adler, men kanske Ohlys partikamrater anser att hans tillnyktring beror på att han tvingats på knä av den sionistiska propagandan (som strömmar ut från Bonnierkoncernen och andra mediala institutioner)? :-)

    Posted 28 Feb 2009 at 20:18
  12. Adler wrote:

    antagligen, det förutspådde jag sedan länge att han skulle misstänkas för konvertering

    Posted 28 Feb 2009 at 20:19
  13. Kuno wrote:

    Och vad tycker då högerdrängarna och högerpigan om könsorganet Erixons inlägg ”KULTURER ÄR INTE LIKA MYCKET VÄRDA”?

    Posted 28 Feb 2009 at 20:53
  14. Kuno wrote:

    ”var det mest skojigt rabiata jag läst på länge!”

    Läser inte JohannaV Svansbos blogg?

    Posted 28 Feb 2009 at 21:26
  15. Olaus Petri wrote:

    Oj vad Kuno blev sur för att han inte blev nämnd av mig. :-)

    Oavsett Kuno, blir man ju lite nyfiken på vem du tycker är värst, Djingis eller Dick?

    Och vad har du att säga om ohly-doohlyckan som skett på din ideologiska avträde? Vilken högerblaffa!

    Posted 28 Feb 2009 at 21:49
  16. Adler wrote:

    Något gott har det burit med sig iaf, Kommentarerna på Jinges blogg har sjuktit drastiskt till 2-6 kommentarer per inlägg…bloggen börjar sjunga på sista versen. Just nu är det husbilar det bloggas om.

    Posted 28 Feb 2009 at 22:15
  17. Kuno wrote:

    ”Oj vad Kuno blev sur för att han inte blev nämnd av mig.”

    Så var det nog.

    ”Oavsett Kuno, blir man ju lite nyfiken på vem du tycker är värst, Djingis eller Dick?”

    Djingis dick vet jag inget om. OP tycks själv sitta på dess mognad.

    Vad har OP för åsikt om orakelorganet Erixons ”KULTURER ÄR INTE LIKA MYCKET VÄRDA”?

    Posted 28 Feb 2009 at 22:20
  18. Kuno wrote:

    ”sjuktit drastiskt till 2-6 kommentarer per inlägg”

    Önsketänkande eller aversion mot arabiska siffror? Om det senare ber jag Adlärtan att vända sitt huvud bort från bildskärmen.
    4-9-2-14-8-9-29.

    Posted 28 Feb 2009 at 22:35
  19. Olaus Petri wrote:

    Nej, jag ställer mig inte bakom Dicks yttrande.

    Då var det din tur att svara Kuno. Vad anser du om att ohlyckan nu förstått att det finns massa antisemitiskt grums hemma hos Djingis. Är karln förryckt, duperad av sionistlobbyn eller helt enkelt befriad från sina ideologiska skygglappar?

    :-)

    Posted 28 Feb 2009 at 22:40
  20. Adler wrote:

    ”4-9-2-14-8-9-29″

    wow…blondinbellas rådgivare kallar till panikmöte…konkurrens i sikte…

    Posted 28 Feb 2009 at 22:42
  21. Adler wrote:

    Här kommer sifferkombinationen som kommer vända upp och ner på begreppet besökarstatistik

    Posted 28 Feb 2009 at 22:44
  22. Olaus Petri wrote:

    Classe, Bulten och Santa får gärna hjälpa dig med mina svåra frågor Kuno.

    Micke får givetvis också grymta lite, om han vill.

    Posted 28 Feb 2009 at 22:47
  23. BR wrote:

    Ha, ha Adler. Nu rensarJinge friskt bland kommentarerna för att få ha sin antisemtism för sig själv.
    Vad gäller Dicks uttalande ställer jag mig helt bakom uppfattningen att den islamistiska kulturen är oönskad och underlägsen den västerländska tron på demokrati och pluralism.
    Fast Kampratpostens utsände,dåren Kuno, bryr jag mig inte om att apostrofiera.
    /BR

    Posted 28 Feb 2009 at 22:54
  24. Kuno wrote:

    ”Vad anser du om att ohlyckan nu förstått att det finns massa antisemitiskt grums hemma hos Djingis”

    Ohlyt gör som förväntas av honom, dvs damage control.

    Vad tycker då OP att högern skall göra åt *icken Erixons arabhatarblogg? En liknande kampanj likt den mot Jinges blogg?

    Posted 28 Feb 2009 at 23:03
  25. Kuno wrote:

    Lägg till Svansbos blogg där BR fritt får husera med högs suspekta uttalanden om och åter. Kampanj här med?

    Posted 28 Feb 2009 at 23:07
  26. Kuno wrote:

    *icken skriver:
    ”Vi tolererar inte kulturer som inte omfattar upplysningen och därför tillhör medeltiden.Sådana kulturer och livsmönster har ingen som helst plats i Europa. Och inte någon annanstans heller. ”

    Kan vi vänta oss ett starkt fördömande av de kulturer som omfamnar och aktivt propagerar för ID?

    Posted 28 Feb 2009 at 23:19
  27. Olaus Petri wrote:

    Visst är det svårt att ge samma raka svar som jag levererar. :-)

    Vi försöker igen: Vad tycker DU om att Ohlyckan, precis som Svansbo, ser en massa antisemitiskt grums hemma hos Djingis?

    Seså, kom igen nu Kuno. :-)

    Därefter skall jag gärna svara på dina andra frågor.

    Posted 28 Feb 2009 at 23:23
  28. Adler wrote:

    Medeltiden skulle man ju inte ville leva i, om man har ett uns kärlek till sina närmaste, oberoende av vilket kön, sexuell läggning eller ursprung de är av.

    Posted 28 Feb 2009 at 23:26
  29. BR wrote:

    ID är givetvis trams. När man läser Kunos inlägg slås man omedelbart av hans nära släktskap med reptiler.
    /BR

    Posted 28 Feb 2009 at 23:35
  30. Olaus Petri wrote:

    Ja, i Kunos fall kan det inte vara fråga om ID. Därom råder inga tvivel. :-)

    Posted 28 Feb 2009 at 23:55
  31. Kuno wrote:

    När OP bokstavligen ställer en Vad tycker DU fråga får OP det svar som en sådan fråga förtjänar. Svaret blir således detsamma. Ohly gör som han bör göra som partiledare, dvs idka damage control.
    Inget och ingen (undantaget OPs intellekt) hindrar OP att ripostera i övriga spörsmål.

    Posted 28 Feb 2009 at 23:57
  32. Kuno wrote:

    När man läser BRs inlägg slås man omedelbart av att BR inte kan förstå ett dyft av vad Amoz Oz talar om.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:00
  33. Kuno wrote:

    ”ID är givetvis trams.”

    Och fördömandet av kulturer som omfamnar och aktivt propagerar för ID, när kommer det?

    Att OPlet inte fördömer är förståeligt då han själv tycks vara anhängare till eländet.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:03
  34. Olaus Petri wrote:

    Där satt den, ”Du då”-Kuno. :-)

    Jag svarar på dina ”Vad tycker du”-frågor Kuno, du svarar inte på mina. :-)

    Ja, så vart det med den saken. Vidare är det onödigt att ripostera dina stötar, ty de saknar både udd och skärpa.

    Däremot blir jag förstås lite gråtmild över att du lipar så förskräckligt när jag sprätter värjan ur händerna på dig. :-)

    Posted 01 Mar 2009 at 0:10
  35. Kuno wrote:

    ”Här kommer sifferkombinationen som kommer vända upp och ner på begreppet besökarstatistik”

    Så det var inte aversion mot arabiska siffror utan önsketänkande eller rent av gammal hederlig osanning som Adlärtan for med. Dina fränder välkomnar dig.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:18
  36. Olaus Petri wrote:

    Seså Kuno, jag sade ju att din existens vederlägger ID-teorin. :-)

    Posted 01 Mar 2009 at 0:19
  37. Kuno wrote:

    ”Jag svarar på dina “Vad tycker du”-frågor Kuno, du svarar inte på mina.”

    Jo OP, jag svarar men OPs redan fastslagna idé om hur svaret skall vara utformat gör det omöjligt för OP att acceptera svaret. Detta är något OP delar med många högerdrängar och gör OP ingalunda unik. Att OP inte riposterar bekräftar redan berörda undantaget, för det krävs ju själsförmögenheter. OP får väl göra som Opel, rekonstruera eller lägga ner.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:37
  38. Magnus Ahlkvist wrote:

    För protokollet: Det är jag som programmerar, driftar och utvecklar Bloggvänstern – http://www.bloggvanstern.se

    Bloggvänstern listar bloggar som skrivs av vänsterpartister, ungvänster- och VSF-medlemmar. Ett flöde från Bloggvänstern visas på Vänsterpartiets hemsida. Jinge är medlem i Vänsterpartiet, därför finns hans blogg med på Bloggvänstern.

    Den som läser vad Ohly säger förstår också att någon uteslutning av Jinge självklart inte är eller har varit aktuell. Därför är det också självklart att Jinges blogg är kvar på Bloggvänstern.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:41
  39. Adler wrote:

    ”någon uteslutning av Jinge självklart inte är eller har varit aktuell.”

    Varför? skulle ni sakna antisemitismen och rashetsen så mycket? Jag förstår att blogginlägg som ”Förintelsens offer 2009års förövare” är ovärderliga, men något alternativ måste ni väl ha?

    Posted 01 Mar 2009 at 0:51
  40. Kuno wrote:

    ”Seså Kuno, jag sade ju att din existens vederlägger ID-teorin. :-

    Njae, det OP skrev är ekvivalent med *icken E:s ”men jag förstår inte varför kreationistiska tankar är så fruktansvärt “hädiska” ”.

    Posted 01 Mar 2009 at 0:53
  41. Olaus Petri wrote:

    Eftersom du inte mäktar med att svara får jag tolka ditt svar som att du, precis som Svansbo och Ohly, också tycker att det finns antisemtiskt skit hos Djingis.

    Än en gång: ID går inte att tro på eftersom du finns Kuno.

    Däremot har jag inget emot människor som tror på ID. Men dessa har som sagt inte träffat dig Kuno. Därmed inte sagt att jag önskar att de gjorde det, träffar dig menar jag. ;-)

    Posted 01 Mar 2009 at 1:04
  42. Kuno wrote:

    ”Eftersom du inte mäktar med att svara ”

    Så var det det där med den fastslagna idén om svarets utformning. Det leder som vanligt till ändlöst avkrävande.

    ”Än en gång: ID går inte att tro på eftersom du finns Kuno.”

    Att du inte förstår att jag förstått förstod jag.

    Hur blir det med kampanjandet mot Svansbo, Erixon m.fl.? Det går ju inte att förneka att Svansbo och Erixon läser kommentarerna och släpper igenom mängder grova och suspekta formuleringar riktade mot muslimer och araber. Ser aldrig OP tycka till då. Varför?

    Posted 01 Mar 2009 at 2:04
  43. Olaus Petri wrote:

    Hehehe…Vilket icke fastslagna svar var det då du önskade från mig gällande din fråga om Dick Erixon? Jag svarade märk väl utan krusiduller.

    Det var alltså betyldigt mer befriat från undandglidningar än ditt ormkok till svar, vad nu det kan bero på?

    Stackare

    Posted 01 Mar 2009 at 11:36
  44. Adler wrote:

    ett dussin raketer avfyrades från Gaza igår, en av de som slog ner i ashkelon förstörde en skolgård.

    Posted 01 Mar 2009 at 12:40
  45. lubbe ferrysson wrote:

    OP: Men tänk vad trevligt det skulle vara om Holy-ohlys klarsynta iakttagelser faktiskt öppnar upp ögonen på Classe, Micke, Bulten och Santa?
    Ohly ville bara visa att begrepp ”al Taqyiia” kan användas också av kommunister.

    A-K.R. Den indoktrinerade professorn i Lund. Modererar sin blogg precis som jinge.
    Trodde länge att Svensson var en happening. Men jag hade fel. Dock är Svensson inte ett undantag. Det finns gott om utbildade (OBS, ej bildade) individer som mera än gärna fungerar som apologeter åt de vidrigaste ideologier och diktaturer. Det samma gäller folk från kultursfären. Jan(g)E är ett bevis att de mindre bemedlade har inget problem att hänga med.

    A-K.R. Undrar vad våran egen twisted trickster BiB länkar till? Ids man ta en titt eller är det samma gamla?
    Tycker man att ett utedass luktar gott en varm sommardag, blir besöket säker en angenäm upplevelse.

    Kuno: Och vad tycker då högerdrängarna och högerpigan om könsorganet Erixons inlägg “KULTURER ÄR INTE LIKA MYCKET VÄRDA”?
    Erixon har helt rätt. Det är bara att titta på flyktingströmmarna, eller behandling av oliktänkande.

    Kuno: Kan vi vänta oss ett starkt fördömande av de kulturer som omfamnar och aktivt propagerar för ID?
    Kuno inte vet vad en kultur består av. I ett västerländskt samhälle kan oliktänkande leva tryggt, därför att deras påstående möts av argument, inte av våld. Fast dickhead Kuno tycker att muhammedansk behandling med stenar är lika värd.

    Två intellektuella giganter bekräftar att kommunismen + islamonazismen är enda hoppet för världen.

    Posted 01 Mar 2009 at 16:12
  46. Kuno wrote:

    ”Hehehe…Vilket icke fastslagna svar var det då du önskade från mig gällande din fråga om Dick Erixon? Jag svarade märk väl utan krusiduller.”

    Nervöst skratt och sedvanligt snyftvalsande.

    Hur blir det med kampanjandet mot Svansbo, Erixon m.fl.? Kommer vi se OP tycka till mot grova och suspekta formuleringar riktade mot muslimer och araber? Eller är gäller det vanliga vridandet och vändandet på måttstocken? Empiriska studier talar för de senare.

    Posted 01 Mar 2009 at 19:29
  47. Kuno wrote:

    ”Det finns gott om utbildade (OBS, ej bildade)”

    Bitterljuvt när Lubbotomin skattar bildning.

    Posted 01 Mar 2009 at 23:38
  48. Olaus Petri wrote:

    Hur blir det själv Kuno? Jag har redan svarat. :-) Vad tycker du om Svansbos och Ohlys gemensamma iakttagelser om antisemitismen hos storsvensken Djinigis?

    Argusohly kanske upptäcker dig snart? Kan förstå att det känns lite läskigt Kuno.

    Försök nu att svara. :-)

    Posted 01 Mar 2009 at 23:48
  49. Kuno wrote:

    Intet öra eller öga kan urskilja tillstymmelse till besked men OP fortsätter ändå genomföra sin trilskna loop. Spektaklet är så förbluffande likt Maudtunnan Olofsson evinnerligt tjat och gnöl om att svar givits att man med fermitet kan se vad som är OPs eggelse trots dess styggelse.

    En hållbar affärsplan förmår OP inte presentera och någon rekonstruktion har heller inte kommit till stånd så den galna tunnan kommer inte bevilja kredit, ingen annan heller befarar jag. Återstår då för OP att lägga ner. Nedläggning kommer visa sig vara korrekt då undermålig kvalitet kännetecknar objektet.

    Posted 02 Mar 2009 at 1:33
  50. Olaus Petri wrote:

    Gäsp…

    Posted 02 Mar 2009 at 8:14
  51. BR wrote:

    Kuno har nu tagit täten i tävlingen om mest-korkad-hos-Svansbo.
    Micken och Classe har sackat efter. Men se upp med SSantiago på upploppet. Med några saftigt antisemitiska inlägg kan hann bli farlig i spurten.
    /BR

    Posted 02 Mar 2009 at 11:00
  52. Kuno wrote:

    ”tävlingen om mest-korkad-hos-Svansbo.”

    Det krävs att man ställer upp i tävlingen för att kunna vinna densamma. BR, Bennyt, OP och andra högerspöken får hålla till godo med varandra. Förmodligen den enda begivenheten högerdrängarna inte kommer att kunna fuska i.

    Posted 02 Mar 2009 at 13:30
  53. Olaus Petri wrote:

    Du defilerar i mål Kuno.

    Ohly ser dig. :-)

    Posted 02 Mar 2009 at 13:49
  54. Bulten i Bo wrote:

    Jag ser att docent Petri finansierar den rasism han säger sig ta avstånd ifrån.

    Någon förklaring?

    Posted 02 Mar 2009 at 18:38
  55. Olaus Petri wrote:

    Läs på din blog Bulten.

    Annars inget du vill förtälja? För du vill väl inte riskera att Ohly kommer och jagar dig?

    Posted 02 Mar 2009 at 20:21
  56. Bulten i Bo wrote:

    Du betalar alltså pengar till bloggar där judiska/muslimska kulturer beskrivs som efterblivna, OP?

    Posted 02 Mar 2009 at 20:35
  57. Jonas N wrote:

    Den som hävdar att ‘alla kulturer är lika mycket värda’ är antingen skenheligt falsk eller obeskrivligt naiv, eller möjligen både ock.

    Och den som hävdar att det skulle vara rasism att påpeka detta är återigen antingen ohederlig, eller korkad, eller möjligen både ock!

    Posted 02 Mar 2009 at 20:44
  58. Olaus Petri wrote:

    Nej, men du gör det! :-)

    Passa dig Bulten ”annars händer det – en grejejejej…ohlydooohlyckan…”

    Posted 02 Mar 2009 at 20:49
  59. Bulten i Bo wrote:

    Sluta fåna dig, det är på allvar OP! Har du betalt pengar till Erixon eller inte?

    Posted 02 Mar 2009 at 21:34
  60. Sven S wrote:

    Varför skulle inte kulturer kunna vara olika mycket värda?

    Posted 02 Mar 2009 at 21:44
  61. Sven S wrote:

    Oj. Bulten, nu låter du som värsta femåringen! DU säger *gnälligt* åt någon att sluta fåna sig. Men att vara fånig är ju ditt signum? Majoriteten av dina kommentarer är ju fåniga/humoristiska. Oftast fåniga.

    Posted 02 Mar 2009 at 21:46
  62. Kuno wrote:

    Bultens fynd klubbar fuskaren.

    Posted 02 Mar 2009 at 21:54

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *