Mera ”bojkott” av Israel

Gudmundson rapporterar om ytterligare israelkritik i Sverige:

 Trelleborg behöver man inga politiska beslut. Där sköter mobben judebojkotten på egen hand. Skånska Dagbladet berättar om hur den israeliska taekwandotruppen skrämdes bort

Från Skånska Dagbladet:

 Enligt organisationen European Jewish Congress i Paris ska företrädare för det svenska taekwondoförbundet ha informerat de israeliska ledarna att ”tiotusen medlemmar av en muslimsk organisation hotar att göra upp räkningen med er med anledning av kriget i Gaza.”

Men uppgifterna förnekas av Chakir Chalibat, huvudtränare i arrangerande Trelleborgs Taekwondoklubb.

/…/

Men när SkD ringer upp Adi Davidov, den israeliske huvudtränaren för taekwondolaget, låter det annorlunda.

– Tyvärr är det så. Vi har varit med varje år med en trupp på cirka 40 personer. Men Chakir Chalibat varnade oss för en grupp så vi bestämde oss för att inte komma den här gången.

Beslutet har i efterhand fått kritik från den israeliska OS-kommittén, berättar Adi Davidov, eftersom turneringen i Trelleborg ingick i lagets program för 2009. Det var Ferenc Böö, generalsekreterare i Svenska taekwondoförbundet, som skrev till den israeliska truppen.

– De har fått ett brev från mig som jag skrev på uppdrag av Chakir Chalibat.

Fred i Mellanöstern har också upptäckt att Malmö stad slingrat sig genom kommunallagen så att deras bojkott inte går att överklaga.

Comments 41

  1. Roberth Ström wrote:

    Man mår illa av dessa araber USCH! Regeringen borde gripa in!

    Posted 24 Feb 2009 at 22:43
  2. Sven S wrote:

    Tjenixen Roberth!

    Vi har nog likartade åsikter i en del ämnen antar jag. Men! Du skulle vinna en del på att uttrycka dig mindre svepande. Du kan ju säga att du mår illa av en del araber. I detta fallet rör det sig om en eller ett par som är araber eller vart nu denne Chakir kommer ifrån.

    Posted 24 Feb 2009 at 23:10
  3. BR wrote:

    Håller med Sven S helt och hållet.
    Du måste skilja mellan ordinära muslimer och islamister och mellan araber som vill leva sina liv med Islam som en privatsak och de som vill praktisera politisk islam med Sharia och det kitet, Roberth.

    /BR

    Posted 24 Feb 2009 at 23:43
  4. Byggaren wrote:

    Håller helt med Sven S. Argumenten tystas i bruset av vissas rasistiska uttalanden.

    Posted 24 Feb 2009 at 23:45
  5. A-K Roth wrote:

    Inlägg #1: :(

    A-K Roth

    Posted 25 Feb 2009 at 3:14
  6. Roberth Ström wrote:

    Jag har erfarenheter av araber och aldrig någonsin har jag mött en vettig arab. Förlåt men ni kanske har bättre exempel?

    Posted 25 Feb 2009 at 8:38
  7. leif wrote:

    jag har mött vettiga arabiska brudar. problemet är ju liksom om man vill bli mer serös och vet att deras föräldrar vill mörda dom om man så lite som kommer innanför ytter kläderna på dom.

    så robert du över driver. men den arabiska kulturen är skrot och korn ärligt talat.

    Posted 25 Feb 2009 at 9:12
  8. ClaesW wrote:

    Det är mycket talande att Svempa anser sig ha likartade åsikter som den uttalade rasisten Roberth. Rasist-högern blir öppnare och öppnare för varje dag som går.

    Posted 25 Feb 2009 at 9:36
  9. Sven S wrote:

    Lilla apa,

    ”Vi har nog likartade åsikter i en del ämnen antar jag.”

    Jag menar precis vad jag skriver. Kul ändå att du är så OTROLIGT (!!!) förutsägbar i ditt reptilartade reflexhuggande. :-) Om du vill kan jag börja skriva dina svar till mig. Varken du eller någon annan skulle märka någon skillnad.

    Leif,

    Jag har personlig erfarenhet av vettiga araber och via media kan man dessutom påträffa hur många vettiga araber som helst.

    Posted 25 Feb 2009 at 9:58
  10. Sven S wrote:

    Glömde feta ett par ord. Allt för att öka lilla apans förståelse!

    “Vi har nog likartade åsikter i en del ämnen antar jag.”

    Posted 25 Feb 2009 at 10:01
  11. Roberth wrote:

    Clabbe sa du nått?

    Posted 25 Feb 2009 at 10:04
  12. Sven S wrote:

    Det jag riktade till Leif ang. araber var avsett till Roberth. Fast å andra sidan så tycker jag det är överdrivet att kalla hela arabiska kulturen skrot och korn. (Jag ska nog gå och hämta mer kaffe nu så jag vaknar och kanske borde jag jobba lite också.)

    Posted 25 Feb 2009 at 10:06
  13. ClaesW wrote:

    Du visar upp ditt rasistiska beteende på ett mycket uppenbart vis. Jag tror knappast att du skulle skriva en mening som:

    ”Vi har nog likartade åsikter i en del ämnen antar jag.”

    om du svarade på någon som skrivit:

    ”Man mår illa av dessa judar USCH!”

    Med grupper är det ok, med andra inte. Vidrigt.

    Posted 25 Feb 2009 at 10:08
  14. norton uppgård wrote:

    Intressant att just classe uttrycker ordet ”vidrigt”. Projicering någon?

    Posted 25 Feb 2009 at 10:38
  15. Sven S wrote:

    Lilla apa,

    Jag kan må illa av en del araber och av en del judar. Det beror då på vad de gjort inte vad de är. Vad är din åsikt?

    Posted 25 Feb 2009 at 10:38
  16. Roberth Ström wrote:

    Bloggen fred i mellanöstern Clabbe den är bra du kanske lär dig nått?

    Posted 25 Feb 2009 at 11:09
  17. ClaesW wrote:

    Som sagt lillsvempa, du är avslöjad som den lilla fåne du är. Från rasbiologi till att hålla med Roberth-man-mår-illa-av-dessa-araber USCH” till att härma Malmöpolisens uttryck. Allt inom ett dygn! Du är verkligen värdelös.

    Posted 25 Feb 2009 at 11:33
  18. Roberth Ström wrote:

    Fes Clabbe eller sa han något? Iofs är det lika mycket värt.

    Posted 25 Feb 2009 at 12:22
  19. Byggaren wrote:

    ”Jag har erfarenheter av araber och aldrig någonsin har jag mött en vettig arab. Förlåt men ni kanske har bättre exempel?”

    Jag har ett gäng positiva erfarenheter.

    Posted 25 Feb 2009 at 13:11
  20. Byggaren wrote:

    ClaesW: Trist att du försöker vända konstruktiv kritik till rasism. Du mår väl bäst av det raljerande skyttegravskrig som dominerar kommentarerna på denna blogg.

    Posted 25 Feb 2009 at 13:13
  21. ClaesW wrote:

    Byggaren

    Tråkigt att du så tydligt tar ställning för personen som idkar rasbiologi och kallar folk för apa. Det är uppenbart att du inte är särskilt intresserad av hur folk uttrycker sig så länge de har ”rätt” åsikter.

    Posted 25 Feb 2009 at 14:00
  22. ClaesW wrote:

    Byggaren

    Och vidare, om någon hade skrivit ”Man mår illa av dessa judar USCH!” frågar man sig vad du skulle ha tyckt om denne samt om någon glatt berättar att han till säkert till stora delar tycker som denne.

    Jag tror jag kan gissa. Högern är idag så van vid nedsättande omdömen om araber och muslimer att de inte ens reagerar på det längre. Ni verkar helt enkelt tycka att det är ok. En sådan som Roberth kan spy ut sin rasism i stort sett ostört. Däremot har man inga problem med att ljuga för att få nöjet att påstå att vänstern är antisemitisk. Ni är ett sorgligt gäng.

    Posted 25 Feb 2009 at 14:47
  23. Byggaren wrote:

    ”Det är uppenbart att du inte är särskilt intresserad av hur folk uttrycker sig så länge de har “rätt” åsikter.”

    Då har du missat mina kommentarer. Jag tar ställning för principer och har fått ta mycket skit på denna blogg från bägge sidor för denna sak.

    ”Och vidare, om någon hade skrivit “Man mår illa av dessa judar USCH!” frågar man sig vad du skulle ha tyckt om denne samt om någon glatt berättar att han till säkert till stora delar tycker som denne.”

    Du läser kommentarer som fan läser bibeln. Det du ser som rasism var ett fint sätt att tillrättavisa Roberth för hans rasistiska kommentar. Jag kan inte tro att du är så korkad att du inte ser skillnaden.

    ”Högern är idag så van vid nedsättande omdömen om araber och muslimer att de inte ens reagerar på det längre.”

    Suck! Du verkar inte ha läst någon kommentar i denna tråd. Roberth fick en rad tillrättavisningar efter hans rasistiska kommentar. Jag har också kommenterat Roberths rasistiska kommentarer i en rad andra trådar här på bloggen.

    ”Däremot har man inga problem med att ljuga för att få nöjet att påstå att vänstern är antisemitisk.”

    Vad pratar du om?

    ”Ni är ett sorgligt gäng.”

    Dina argument håller inte. Det är kanske därför du återgår till dina förolämpningar. Det är nog bäst så.

    Posted 25 Feb 2009 at 14:58
  24. Roberth wrote:

    Har inte sagt ett ord som är rasistiskt!

    Posted 25 Feb 2009 at 16:12
  25. Byggaren wrote:

    ”Har inte sagt ett ord som är rasistiskt!”

    Jasså? Vad är då detta?

    ”Man mår illa av dessa araber USCH! ”

    Posted 25 Feb 2009 at 16:30
  26. A-K Roth wrote:

    Robert fick en rad inlägg som tog avstånd från hans folkfientliga mening. Du förstod inte det, Claes?

    Posted 25 Feb 2009 at 16:46
  27. Roberth Ström wrote:

    Byggaren det är inte rasism! hade jag sagt dessa fula bruna araber då är det en annan sak! jag kan säga jag mår illa av dessa svenskar eller hur? Är det rasism?

    Posted 25 Feb 2009 at 18:53
  28. Roberth Ström wrote:

    och araberna som är terrorister äkckar mig! Likväl de som står och skanderar ”död åt judarna” när det är en demonstration för Israel. Är jag rasist då?

    Posted 25 Feb 2009 at 18:57
  29. Roberth Ström wrote:

    A-k folkfientliga?

    Posted 25 Feb 2009 at 18:58
  30. Byggaren wrote:

    ”och araberna som är terrorister äkckar mig! Likväl de som står och skanderar “död åt judarna” när det är en demonstration för Israel. Är jag rasist då?”

    Nu nämnde du bara araber. Dvs araber fick dig att må illa. Vill du inte att man ska missuppfatta dig så bör du vara mer specifik. Speciellt när du har en historia av nedsättande kommentarer mot muslimer/araber.

    Posted 25 Feb 2009 at 19:28
  31. Roberth Ström wrote:

    Det borde vara underförstått vilka jag syftade på. Iofs Micke och Clabbe kanske inte förstod,

    Posted 25 Feb 2009 at 20:45
  32. Martin Forsman wrote:

    Tycker det är sorgligt att se dessa strömmningar av islamofobi inom (extrem)högern i Sverige. Att överhuvudtaget skriva att man äcklas av att personer som förlorat anhöriga under Israels ”försvarsstrider” protesterar mot Israel och kanske t o m uttrycker ”hat” tyder på en brist på insikt och empati som är skrämmande.

    Jag tycker själv att det är sorgligt att människor hatar andra människor men det är en helt naturlig reaktion på det läge som råder i området som en gång var Palestina.

    Posted 25 Feb 2009 at 23:39
  33. Byggaren wrote:

    ”Att överhuvudtaget skriva att man äcklas av att personer som förlorat anhöriga under Israels “försvarsstrider” protesterar mot Israel och kanske t o m uttrycker “hat” tyder på en brist på insikt och empati som är skrämmande.”

    Kvalificerat skitsnack. Att alla de som var ute och skandera sitt hat mot judar skulle vara anhöriga till de civila som dog i Gaza. Detta är snarare ett tecken på en av den muslimska världens största tragedier. Att det en ickemuslim begår mot en muslim begår han mot alla muslimer.

    ”Jag tycker själv att det är sorgligt att människor hatar andra människor men det är en helt naturlig reaktion på det läge som råder i området som en gång var Palestina.”

    Det du gör är att ursäkta terror.

    Posted 26 Feb 2009 at 0:38
  34. Kuno wrote:

    ”Det du gör är att ursäkta terror.”

    Detta skulle alltså vara mer kvalificerat. Bygget har svåra problem att hitta en vettig riktning när han så gärna vill vara bekväm med sina högerdrängar.

    Posted 26 Feb 2009 at 0:44
  35. Byggaren wrote:

    ”Detta skulle alltså vara mer kvalificerat. Bygget har svåra problem att hitta en vettig riktning när han så gärna vill vara bekväm med sina högerdrängar.”

    Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Försök någon gång, Kuno. Det är ganska utvecklande men kanske lite läskigt för dig.

    Posted 26 Feb 2009 at 11:18
  36. Kuno wrote:

    ”Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt.”

    Tänk om Bygget visat på denna styrka någon gång. Då hade ju påpekandena om Byggets irrande varit överflödiga.

    Posted 26 Feb 2009 at 13:08
  37. ClaesW wrote:

    A-K

    Är du för dum för att förstå vad jag skriver? Det var inte svårt. Jag påpekade att sådana som du har en tendens att behandla dem som skriver rasistiskt om araber på ett sätt och dem som skriver (påstått) rasistiskt om judar på ett helt annat sätt. Det språk som Roberth använder sig av är så grovt och rasistiskt. Här har ingen uttryckt någon som helst ringaktning mot judar. Ändå anser ni att Roberth är lite grov men att det inte är så farligt medan ni skriker antisemit så högt ni kan när någon kritiserar Israel. Fattar du nu eller är det fortfarande för svårt för dig?

    För svårt ja, jag trodde väl det.

    Posted 26 Feb 2009 at 13:39
  38. Eric wrote:

    Det brukar klagas på att personer inom vänstern likställer judar med israeler; vilket du nu också har lyckas göra.

    Posted 26 Feb 2009 at 19:23
  39. Byggaren wrote:

    ”Tänk om Bygget visat på denna styrka någon gång. Då hade ju påpekandena om Byggets irrande varit överflödiga.”

    Du måste vara en av de mest korkade personerna som skrivit bland kommentarerna på denna blogg, Kuno, och det vill inte säga lite. Om du skulle förstå vad det är du läser så skulle du med lätthet förstå min poäng. Men ingen kan tvinga dig till denna läsförståelse utom du själv. Är det vilja eller kapaciteten som saknas?

    Ta och börja med att läsa kommentarerna i denna tråd så kanske det går upp ett ljus för dig. Men jag håller inte andan i väntan på detta underverk.

    Jag måste ställa mig frågan vad du vill uppnå med dina kommentarer. Är syftet bara att rapa upp en massa meningslösheter eller vill du lära dig något? Berätta gärna för jag står helt slagen med häpnad över din ignorans. Jag anar att jag inte är ensam om detta…

    Posted 26 Feb 2009 at 19:41
  40. Byggaren wrote:

    Claesw:
    ”Ändå anser ni att Roberth är lite grov men att det inte är så farligt medan ni skriker antisemit så högt ni kan när någon kritiserar Israel.”

    Som jag skriver så har jag påpekat i flera trådar att jag uppfattar Roberths kommentarer som rasistiska. Ändå framhärdar du att det inte är någon som reagerar. Lider du av samma ignorans som Kuno? Om inte så förklara vad det är du saknar?

    Posted 26 Feb 2009 at 19:46
  41. Roberth Ström wrote:

    tänk vad olika olika orden uppfattas!

    Posted 26 Feb 2009 at 19:48

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *